6 Mayıs 2016 Cuma

Empress Ki Konusu



İntikam almak isteyen bir kadın,kral olmak için savaşan bir adam ve krallığını korumaya çalışan bir diğeri...Aynı Trt 1'de yayınlanan Çin dizisi sanıp izlediğimiz,entrikalara genişçe yer verilmiş harika bir dizimiz...İzlemek için artı bir neden ise dizide Ha Ji Won oynuyor olması...Benim içinse bu tek yeterli sebep :)

Konusu:Ha Ji Won küçükken Goryeolular tarafından köleleştirilmek amacıyla kaçırılır.Büyüyünce ise erkek kılığına girer çünkü kadınlara yapılan muamelelerden hiç hoşnut değildir.Erkek kılığında ise soylulara yardım etmektedir.Bir gün Goryeo kralı Ha Ji Won'dan yardım ister.Bu vesileyle ister istemez yakınlaşırlar.Şimdiki Çin topraklarında bulunan Yuan Krallığı'nın kralı Goryoe'ya bir nevi sürgün edilir çünkü İmparator Naibi kendi oğullarını tahta geçirmek istemektedir.Amacı ise Goryoe'da kralı öldürtmek aynı zamanda Goryoe'yu ele geçirmektir.


Kısacık konusundan bile bolca entrika barındırdığını anlamışsınızdır.51 bölüm gözünüzü korkutmasın çünkü ilk 30 bölüm 15 dakikaymışcasına geçiveriyor.Sonrasında olayların akışı monotonlaşıyor fakat gene de bırakamıyorsunuz.51 bölüm bittiğinde üzüldüğüm nadir dizilerden biriydi...


Demir Leydi olarak anılan İmparatoriçe Gi'nin yaşamını konu alıyor.Senaryosu tarihten alınma yani...




Karakterler

Ji Chang Wook-Yuan Kralı Huizong



Ben bu adamın oyunculuğuna ba-yıl-dım.İlk kez Healer'da izlemiştim ama bu kadar beğenmemiştim orada.Özellikle hurma istediği sahnelere güldüğüm kadar hiçbir sahnede gülmedim :)



Ha Ji Won-Empress Ki (Sungyang)



Bu kadının yaşadıklarını ben yaşasaydım bu kadar metanetli olamazdım.Kadının dizi boyunca ağlamaktan içi dışına çıktı.Fakat bu kadının oyunculuğu izlerken aldığım keyfi hiçbir diziden alamıyorum maalesef.



Joo Jin Moo-Goryeo Kralı Chungye



Bir adam bu kadar itici olur ya.Öyle sinir oldum ki bu adama.Oyunculuğuna değil adamın kendisine...Allah'tan ikinci adam rolündeydi yoksa diziden de soğuturdu beni.


Baek Jin Hee-Tanashiri



Bu güzel yüzün arkasında çok çirkef bir kadın var.Yuan Kralı'nın eşi,Naibin kızı oluyor.Ji Won ile baya bir rekabet içerisinde kendisi...



Kim Jung Hyun-Dang Ki Se



Şmdi diyeceksiniz bu adama mı hayransın?Aynen öyle :) Neden olduğuna dair hiçbir fikrim yok.Hatta Ji Won ile ilişki yaşamasını falan istemişliğim var,o derece.Ji Won Goryeo Kralı'na aşıkken bu adam benim en büyük tesellimdi...


Ek olarak Tal Tal'ın büyük hayranıydım.Sanırım ben bu dizideki birçok karakteri beğenmişim yav :) Dediğim gibi dizi mükemmel.Türk bir karakterin de olması beğenmemde artı bir etken.Konusu da gerçek tarihten alınma.Huizong Cengiz Han'ın torunlarından.Ki ise otoriter bir İmparatoriçe olarak biliniyor.

                         
Mutlaka ama mutlaka izleyin!
           
             

8 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfetmiş biri olarak pek çok konuda aynı fikirde olduğumuzu görmek sevindirdi beni. :) Ben de Ji Chang Wook'un oyunculuğunu çok beğenirim ve dizide kesinlikle Ta Hwan'ı en çok sevmişimdir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin.
      Ben de çok sevindim bloguma uğrayıp yorum bırakanları seviyorum ^^
      Ji Chang Wook can aktörlerdendir,divadır,Bülent Ersoy'dur :D

      Sil
    2. Yorumuna bayıldım... Tek kelimeyle harikasın... :)

      Sil
    3. Hahaha.Teşekkürler.O senin kibarlığın :)
      (Yalnız harikasın demişsin ama ne yazdığımı ben bile anlamadım :D )

      Sil
    4. Benzetmene bayıldığımı söylemek istemiştim. :) Hiç aklıma gelmezdi Ji Chang Wook ile Bülent Ersoy'un aynı cümlede yer alacağı. :)

      Sil
    5. İşte ben ve bana özgü pratik 'zeka'm :)

      Sil
    6. İşte bu yüzden harikasın... :)

      Sil
    7. Canım benim.O senin harikalığın bebeğim <3

      Sil