23 Haziran 2016 Perşembe

Yong Pal Konusu-Dizi Yorumu



Bu kadar övülüp göklere çıkarılan bir diziyi ben de izlemesem olmaz dedim ve 4 gün önce başladım.Fakat beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı.Neden mi?Yorum kısmında daha detaylı açıklayacağım fakat yorumlara geçmeden önce dizimizin konusundan ve karakterlerinden bahsedelim:


Konusu:Joo Won Hanshin Hastanesi'nde çalışan mükemmel bir doktordur fakat kardeşini tedavi ettirmek için daha fazla paraya ihtiyacı vardır bu yüzden 'Yong Pal' takma adıyla mafyaları gizlice tedavi etmektedir.Bir gün Kim Tae Hee ile tanışır ve hayatı tamamen değişir.

Karakterlerimiz:

Kim Tae Hee-Han Yeo Jin



Hanshin Holding'in başkanıdır.Abisi başkan olmak istemiş fakat başaramamıştır bu yüzden özel donanımlı gizli bir odada Yeo Jin'i 3 sene boyunca hapsetmiş (uyutmuş) ve yasal vasisi olarak kendisi başkan olmuştur.


Joo Won-Kim Tae Hyun



Hanshin Hastanesi'nde asistan doktordur.Kardeşi diyaliz hastasıdır ve masrafları çok pahalıdır bu yüzden 'Yong Pal' takma adıyla gizlice mafyaları tedavi etmektedir.


Jo Hyun Jae-Han Do Joon



Han Yeo Jin ile baba bir anne farklı iki kardeştirler.Fakat babası tarafından sürekli dışlanmış ve aşağılanmıştır.Bu yüzden kimseye sevgi beslemeyen abisi Yeo Jin'i 3 sene boyunca uyutarak başkanlık koltuğuna oturmuştur.


Chae Jung An-Lee Chae Yong



Han Do Joon'un karısıdır.Han Do Joon ile isteyerek evlenmediği için ondan nefret etmektedir.


Yorumlarımıza geçecek olursak;



  • Dizi gümbür gümbür başladı.Daha ilk dakikadan bağladı kendisine.8.bölüme kadar çok güzel ilerledi fakat ondan sonra 13.bölüme kadar sıkıcı bir biçimde monotonluk sardı diziyi.18.bölüme kadarı ise çöpten farksızdı.
  • Joo Won'u ilk defa izledim fakat abartıldığı kadar müthiş bir oyunculuğu yok.Tae Hee'nin ise oyunculuğunu kötülemişlerdi fakat ben beğendim.Gözlerinin sürekli yetimler gibi dolu dolu bakması ise sinir bozucuydu.
  • 49 Days'te izlediğim Jo Hyun Jae'yi burada kötü abi rolüyle görmek beni biraz şaşırttı.Fakat oyunculuğunu o zamandan bugüne geliştirmiş ve biraz daha kilo vermiş.Bu haliyle daha çok sevdirdi kendini.
  • Senaryo beklemediğim kadar marjinal,beklediğim kadar klişelerle doluydu.
  • İki başrol oyuncusu birbirine ne zaman aşık oldu anlamadım.Birbirlerinin yüzünü toplasan 1 saat görmediler.
  • Doktorculuk becerileri özenle hazırlanmıştı.Birkaç saçma şey yok değildi fakat genelinde göze batacak bir durum yoktu.
  • Bazı yerlerde gizemi koruyarak bizi merakta bırakmalılardı fakat bütün planlar izleyicinin gözüne gözüne sokuldu.
  • Tae Hee'nin sonradan saçlarını kısaltması da 'zengin' klişelerinden bir tanesiydi.
  • Joo Won ve Tae Hee'yi yakıştıramadım açıkçası.Daha doğrusu Joo Won fazlasıyla kasıntıydı ve aşık rolü konusunda berbattı.Fakat yiğidi öldür hakkını yeme.Ağladığı sahnelerde beni benden aldı.
  • Dizi zaten 16 bölümmüş niye gereksiz bir şekilde 18.bölüme kadar uzattılar anlamadım.Senaristler uzatacağız diye o kadar saçmalamışlar ki son bölümleri kendimi ite kaka izledim.
  • Dizi dram,entrika tamam.Fakat bölümler ilerledikçe medikal kısımlar geri plana itildi.Diziyi daha fazla entrika sarınca ise izlenmez hale geldi.
  • Bu kadar kötüledin hiç mi sevmedin diyeceksiniz.Benim gözümde bu dizi 13 bölüm.Yani oraya kadar izleyip bıraksanız da sorun değil.Hatta hayrınıza bile olur.Boşuna vakit kaybetmezsiniz.
  • Dizi boyunca en sevilen replik şuydu sanırım:''Kabustan kurtulmanın tek yolu uyanmaktır.Lakin uyanmayı reddedersem kabus devam eder.Sonra o kabus başka bir hakikat olur.''
  • Benim en sevdiğim replik ise Joo Won'un repliğiydi::''Farklı dünyaların insanıyız.Bunu unutmuşum.Ayrıca ben artık...ölü bir adamı kıskanmak istemiyorum.''

     Eğer diziyi izlemediyseniz emin olun çok da bir kaybınız yok.Benim tavsiyem ise yukarıda da belirttiğim gibi 13.bölüme kadar izleyip bırakmanız.Devamında hiçbir şey yok,sizi temin ederim.Merak ederim,derseniz de sardırarak izlemeniz tavsiyemdir.Diziyi izledi iseniz sizi aşağıdaki spoiler kısmına alalım :)


    Not:Bu bölümden sonrası spoiler içermektedir.

    • Kim Tae Hee'ye patronculuk rolü cuk oturmuş diyebilirim.Oturduğum yerden beni bile korkutmayı başardı.
    • Tae Hee'nin 'Diz çök!' dediği sahne ise bence en havalı sahnelerden bir tanesiydi.
    • Başkan rolüne cuk oturan Kim Tae Hee,aşık rolünde fazlasıyla samimiyetsizdi.Bu yüzden bence bu diziye en iyi Yoo Eun Hye yakışırdı diye düşünüyorum.
    • Etkilendiğim sahnelerden bir diğeri ise Tae Hee'nin başkan olduktan sonra yasak bölgeye abisini koydurup onu ziyaret etmesinde yaratılan ironiydi.
    • Dizi 13.bölüme kadar Joo Won üzerinden ilerlese de sonrasında tamamen Tae Hee odaklıydı bu yüzden bu bölümden sonrası çok saçma bir hal aldı.
    • Tae Hee güya koskoca holdingin sahibi fakat kadını ne masa başında gördük ne de elinde belgelerle uğraşırken.Göz doldurduğu tek yer ceketini omuzlarına attığı sahnelerdi.
    • Lee Chae Yong'un dizi boyunca sevmediği kocası için son 2 bölümde intikam alması ise tam bir fiyaskoydu.

    Dizi hakkında yorumlarım bunlar.18.bölüme kadar uzatılmasaydı,tam tadında bırakılsaydı eğer sevebilirdim diziyi fakat son bölümlerde o kadar saçmalamışlar ki bütün bir diziden soğuttular beni.İleride başkalarına tavsiye edebileceğimi sanmıyorum.

    Beni buraya kadar dinlediğiniz için teşekkürler.Sizlere 'Yong Pal'sız bir gün dilerim...

    2 yorum:

    1. İzlemeyi planladığım bir diziydi aslında.O kadar mı kötü :(

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Ben de büyük beklentilerle başlamıştım.Yani izlemesen de büyük bir kaybın olmaz :)

        Sil