9 Ağustos 2018 Perşembe

Okuduğum Kitaplar #1 | Warcross,Kırmızı Piyano



Uzun zamandır kitap okumuyorum.Neden diye sormayın,birçok nedeni var.Ama farkındayım,hepsi bahaneden ibaret.

İnsan en azından bir haftada 300 sayfayı bile okuyamaz mı,diyenleriniz sonuna kadar haklı.Daha fazla utanmamak adına hemen yazıma geçiyorum.


WARCROSS

Warcross'u Türkiye'de basılmadan önce takip ediyordum.Yabancı Yayınları kitabın haklarını satın alıp basmaya karar verdiğinde havalara uçmuştum.

Ama elim bir türlü kitabı almaya gitmedi.Pahalı geldi nedense.Kendi kendime 'Sabret,illaki indirime girecek.' diye uzun süre teselli verdim ve tesellim sonunda yerini buldu.BkmKitap'ta büyük indirim olduğunu görünce hemen atladım ve aldım.

Bu benim ilk Yabancı Yayınevi ve Marie Lu deneyimimdi bu yüzden yazar,yazarın dili,çevirmen memnuniyeti,yazım hataları gibi birçok şeyi gözlemleme fırsatı da buldum.

Kitap güzeldi.Hem de çok.Yazarın yarattığı dünyaya,tasvir yeteneğine,esprili diline hayran kaldım.

Sıkı bir gamer olmadığım için bazı yerleri hayal etmekte zorlandım çünkü yazar bir nevi Pubg dünyası çiziyor okurlar için.

Ama yaşadığım şu aptalca durumu da sizlere anlatmadan geçmeyeyim.

Kitabı bitirdim.Sonra bir ''Ee?'' oldum.Böyle mi bitti yani?Dalga mı geçiyorsunuz?

2 gün boyunca kitabı kafamda evirip çevirdim.Kitabı sevdim tamam da,yazarın yazdığı sonla kitabı sevmem artık mümkün değildi.Böyle ucu açık final yapmış bir kitap bitirdiğimi hatırlamıyorum ben.Böyle saçma,böyle gereksiz.

Sonradan araştırıp öğreniyorum ki serinin ilk kitabıymış Warcross. (hadi bi' alkış)

Allah'tan o sinirle gelip bloga bir şeyler yazmadım.Söz uçar,yazı kalır diye bir deyim var.Üç beş kişi okusa bile utanmam için yeter de artar.

Çoksatan (ya da satacak) bir kitabı basacak olan yayınevlerinde şuna gıcık oluyorum.Yazım hataları.

Yazım hataları,okuduğum romanda acayip dikkatimi dağıtan şeyler.Nefret ediyorum.

Şu ana kadar hiç yazım hatasına rastlamadığım yayınevlerini sayayım size:Pegasus,Epsilon,Can,İş Bankası,Doğan Kitap.Bu yayınevlerinden çıkan kitaplarda bir tane bile yazım hatasına rastlamadım.Bir tane bile.

Adını büyük ölçüde duyurmuş Yabancı Yayınları'ndan da aynı özeni beklerdim.Hayal kırıklığına uğradım.

Saydığım en az beş tane yazım ve noktalama işareti hatası vardı.Tahmin edin ne oldu?

Deli oldum.

Şimdi yeni çıkan Tek isimli bir romanı var yayınevinin,ama elim bir gidiyor bir gitmiyor.Konu istediği kadar akıcı olsun,o yazım hataları kafamın bir köşesinde kırmızı bayrak gibi sallanıyor.Kitaptan zevk almamı engelliyor ve ben zevkimden mahrum kalmak istemiyorum.Gene de belli olmaz bana :D

Serinin ikinci kitabı Wildcard Eylül'de dünyayla aynı anda Türkiye'de satışa sunulacak.Alacak mıyım?Evet.

Çünkü kitabı baya baya sevdim.Böyle baya.

Umuyorum ki yayınevimiss hatalarını görür ve bir şekilde düzeltir.Yeni kitabı da ona göre çıkartır.Umuyorum.

Puan 4/5


KIRMIZI PİYANO

Josh Malerman'ın ünlü Kafes kitabını biliyorsunuzdur.Zamanında ortalığı inleten kitap.

Hakkında birçok iyi yorum olduğu gibi kötü yorum da vardı.O yüzden ben de Josh Malerman'a Kırmızı Piyano ile başlamak istedim.Farkımız tarzımız sonuçta.

Şunu söyleyeyim,kitaptan çok yazara hayran kaldım.

Yazarın basit ama etkili kelimeleri çok yerindeydi.Kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek cümleleri kurmuş,yaratmış,yedirmiş.

Kitaba dair kazanımlarım üst seviyedeydi.Bir yazar işte böyle olmalı,dedim.İşte...yazar gibi yazar.

Kitap bir gerilim kitabı.Başlarda o moda giremedim.Hikaye gerilimden çok merak içeriyordu.Ama sonlara doğru işler öyle bir hal aldı ki,gece bitireceğim kitabı korkumdan sabaha attım ve o zaman bitirdim.

Fantastik bir öykü değil.Ortada canavar falan da yok.Her şey sav ve illüzyondan ibaret.Ama o korku iliklerime kadar işledi.

Kalbimi gümbür gümbür attıran macera dolu kısımlar olmazsa olmazdı.Adam kadının kapıdan girip arkadan kapatacağı bölümü tam iki sayfada anlatmış.

İnanın abartmıyorum.Okuduğunuzda dediğim kadar olduğunu göreceksiniz.

Gerilim severlerin mahrum kalmasını istemediğim bir kitap.Olağanüstü.

Puan:4/5

2 yorum:

  1. warcross aklımda olsuuun yani ne kitabıı, gizem mi, fantez mi neee :) kafes çok sevmiştim tamam bu da okunurmuşşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Warcross fantastik bir distopya diyebiliriz sevgili deep.Gelecekte bütün dünyayı kasıp kavuran Warcross adlı bir oyun var ve baş karakterin bu büyük çaplı oyunu hacklemesiyle başlıyor olaylar.Kesinlikle öneriyorum.Bkmkitap'ta hala indirimde olabilir.
      Kafes'i ben de senin yorumunla merak etmiştim ama dediğim gibi kötü yorumlarda duydum ve bir karar değişikliğiyle Kırmızı Piyano'yu aldım.Ben çok sevdim.Eğer zevklerimizin yakın olduğunu düşünüyorsan sen de seveceksin :D

      Sil