23 Nisan 2016 Cumartesi

Araba Süremeyen Ehliyetliler



                     Araba süremeyen ehliyetliler...Bu ne demek diyeceksiniz şimdi.Ehliyeti ellerine bedavadan verilmişcesine oraya buraya sağlı sollu gidenleri kastediyorum.Geçenlerde başıma bir olay geldi.Karşıdan karşıya geçeceğim.Sağıma-soluma baktım.Soldaki araba baya bir uzakta.Dedim,geçeyim ben.Benim yola atılmamla araba hızlanmasın mı?Adımlarımı sıklaştırdım bu sefer daha da hızlandı.Ben de sinirlendim,minik minik adımlarla yolu geçmeye devam ettim.Sol koluma 10 metre mesafe kala durdu.Arabadan indi:''Ne yapıyorsun kadın,geçeceksen geçsene,ne diye adamı oyalıyorsun?'' dedi.''Peki,'' dedim,''sizin yaptığınız neydi peki?Ben karşıya geçecekken hızlanmakta neyin nesi?Ya benim canım çok ucuz ya da sizin dışarıdaki hayatınız.''dedim.''Acelem vardı,ne var bunda!'' ''Ben geçmeden önce hiç de aceleniz var gibi durmuyordu.'' Benim diklenmemle adamın elini havaya kaldırması bir oldu.O anda yanımızdan geçen başka bir adam tuttu kolunu:''Ne yapıyorsun lan sen!''diye adama girişmeye kalktı bu sefer.Diğer adam hiddetlenince bu geri çekildi.Ben:''Lütfen sakin olun.''dedim ama ne fayda.Adamın gözünü ateş bürüdü bir kere.''Ne sakin olması bacım!Nerede görülmüş bayanlara el kalktığı!''Bu lafıyla kalbimi fethetmiş olsa da o anda durumu kurtarmak zorundaydım ve:''Çok teşekkür ederim beyefendi fakat gerçekten değmez.Biz bu işi karakolda çözeriz ancak.'' dedim.Bu sefer bana el kaldıran adam daha bi'korktu:''Kusura bakmayın hanımefendi,sinirlendim,hakim olamadım kendime.Affedin beni,n'olur.'' dedi.''Çabuk bayandan özür dile!'' dedi diğeri.''Özür dilerim,kusuruma bakmayın.'' dedi bu sefer.''Tamam önemli değil.'' dedim.Adam arabasıyla uzaklaşırken diğeri:''Bi'şeyiniz yok inşallah.'' dedi.O anda adama bir kez daha hayran oldum.Bize el kaldıran haysiyetsizler olduğu kadar,bizim değerimizi bilen adam gibi adamlarında bu dünyada hala var olduğunu öğretti bana.
               


                      Velhasıl böyle olaylar hep benim talihsiz başıma gelir.Ne var ki,böyle insanlar da var bu dünyada insan hayran olmadan edemiyor.Bazıları da var ki infazlar böyleleri için gelmeli,diyecek kadar...Ben o gün şanslıydım diğer adam sayesinde.Fakat bir başkasının başına gelse böylesi ve benim kadar şanslı olamasa...Dünya değişiyor,insanlarda değişiyor.Biz değişmeyelim.Hep aynı,saf-temiz halimizle kalmaya devam edelim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder