8 Eylül 2016 Perşembe

Steel Cold Winter Konusu-Film Yorumu


Bir psikoloji-gerilim filmiyle karşınızdayız.Gerilim kısmının çok doğru olduğunu düşünmesem de psikoloji kısmının fazlasıyla içinize işlediği bir filmdi.

Oyuncularımız Heartstrings'deki ukala kızımızla (Kim Yoon Hye)



Love Rain'deki tatliş oğlanımız.(Kim Si Hoo)




Filmimizin Konusu:Kim Si Hoo'nun ailesi Si Hoo'yu daha rahat edebilmesi için köy okuluna göndermiştir.Kim Yoon Hye ise bu köyde adı çıkmış bir kızdır.Dedikodulara göre kız her şeyi bildiğini iddia etmektedir ve babasıyla birliktedir.Babası ise bir akıl hastasıdır.Park Si Hoo okula geldiğinde Seul'den geldiği için popüler çocuk muamalesi görür fakat önün gözü tek bir kişiye takılmıştır.Her gün kesintisiz bir şekilde paten yapan Kim Yoon Hye'ye.


Film hakkındaki yorumlarım;

  • Film psikolojik gerilim olması sebebiyle tam dozunda ilerledi.Ne çok yavaş ne çok hızlıydı.
  • Daha ilk saniyesinde bana çığlık attıran bir bölümle devam eden gizemler silsilesi vardı.Gizem olmazsa olmaz tabii ama filmin sonunda en azından birinin cevabını alabilmemiz gerekiyordu.
  • Çözülemeyen gizemlere ek olarak,karakterlerin belli bir çizgide yürümüyor oluşu kafamda birçok soru işareti bıraktı.
  • Az da olsa erotizm içerikliydi.Abartılmamıştı,hiç yok da sayılmamıştı.
  • Oyunculukları beğendim.Özellikle iki çaylak başrol güzel iş çıkarmışlardı.
  • Kanlı sahneler fazlasıyla sahiciydi.
  • Kar teması klasik psikolojik filmi klişelerinden olsa da beğendiğim kısımlardan biri olmayı başardı.
  • Bir köy ortamına göre teknoloji biraz fazla ilerideydi.
  • Film 1 saat 50 dakika.1 saat 35 dakika boyunca film müthiş bir tempoyla ilerledi.Fakat son 15 dakikası filmin çöp olmasına yetti de arttı bile.
  • Bunlara rağmen filmin yine de izlenmesi taraftarıyım.Senaryo birkaç yönden kusurlu olsa da olayın işlenişi,zaman ve mekan gereğinden fazla özenliydi.O yüzden bence izlemelisiniz derim.
Eğer filmi izlerseniz mutlaka buraya uğrayıp spoiler kısmını tekrar okuyun ve bana yorumlarınızla bir açıklamada bulunun.

Eğer filmi izledi iseniz,sizi aşağı bölüme alalım :D


Not:Bu bölümden sonrası spoiler içerir!


  • Filmin kafamda bıraktığı birçok soru işareti var.Bir karakteri bile kafamda doğru düzgün bir kalıba sokamadım.
  • Fark ettiniz mi bilmiyorum ama iki karakterin birlikte olduğu sahnenin başlangıcında kız oğlanın kafasını göğüsüne yaslıyordu.Aynı şeyi babasını öldürmeden önce de yapmıştı.Bu bana kızın seks bağımlısı olabileceği ihtimalini düşündürdü.
  • Diyeceksiniz tecavüze uğrarken karşı koyuyordu.İşte o da başka bir soru işareti.
  • Son 15 dakikadan ben sadece şunu anlayabildim.Oğlan kız kaydıkça yerde kanlar görüyordu.Bence oğlan ya şizofrendi ya da arkadaşını patenle öldürmüştü.
  • Eee oğlan birini öldürmüşse nasıl masummuşcasına kızı gidip polise ihbar edebildi?Kızdan kısa bir anlığına da olsa ürkebildi?Önce ürktü,sonra niye birden bağlanıverdi?Bu çocuk gerçekten birini öldürmüş müydü?Öldürmemişse o adamların canlarını nasıl o soğukkanlıkla alabildi?Sanırım onu da anlayamamışım :D


  • En merak ettiğim kısım ise kızın neden en çok paten kaymayı sevdiğiydi.Babasının öğrettiğini söylemişti fakat muhtemelen babası kıza tecavüz ediyordu.Hatta seks bağımlısı ihtimalinden yola çıkarak kızın babasıyla olmak isteyebileceğini bile düşünmüştüm.
  • Filmin son cümlesi neydi Allah aşkına? ''Burası orası mı?Burası daha sıcakmış?'' falan.Aklıma uçmağa gittikleri de geldi,birbirleriyle seviştikleri de.Zaten son anda buz çatladı.İçine mi düştüler ne yaptılar?Fakat son anda hala kaymaya devam ediyorlardı.Yani senarist bey,hiçbir şeyi çözümlemeyip seyirciyi mal gibi boş ekrana bakarken bırakıyorsun,üstüne de bi' son dakika golü atayım da bunlar iyice kafayı yesin diyorsun.
  • Çoğu şeyi tahmin etmiştim aslında.Tahmin edemediğim tek şey muhtarın tecavüzcü Coşkun olduğuydu.
  • Kız babası tutuklandığında ''Çişin geldi mi?'' falan diye bir şey sormuştu.Adam sonra uçtu gitti.Ertesi gün öldü.Yani kız bunu ne amaçla yaptı?Eğer kurtulmak istiyorsa tuvalete göndermeyebilirdi.Eğer sevdiği için kurtardıysa da sonradan odasına niye bıçakla girdi?Beyin error!
  • Küçük bir ayrıntıydı gene,fark etmemiş olabilirsiniz.Kız elinde bıçağıyla odaya girerken,girdiği oda kendi odasıydı.O zaman babası bu kıza tecavüz ediyordu o yüzden babası bu odadaydı ve odaya bıçakla girdi.Ama babasında da öyle bir tip yoktu.Bir yandan da babası filmin başında sapık diye ilan edilmişti.Olabilirdi yani.Yani tam bir kısmı çözdüm sandım sonrası gene boşluk :(
  • O bebek kimdendi acaba?Eğer muhtardan olsaydı oğlan bu kızla birlikte olurken kızın önceden biriyle olduğunu anlardı ve bir tepki verirdi.Aslında tepki vermeyedebilirdi.Ama vermesi daha mantıklı olmaz mıydı?Benim dediğimde laf yani.Bu filmde ne mantıklı ki bu mantıklı olacak sanki!
  • Ulan senarist,ulan senarist!Bari babanın kolu nerede onu söyleyeydin be Allahsız!
  • Oğlan son zaman telefonla birini aramıştı.Kimdi acaba?
  • Ben size filmde anladığım tek kısmı söyleyeyim,çocukların kaçarken cebindeki parayı nereden buldukları.Şükür ki onu söyleme nezaketini gösterdiler.
  • O domuz seslerini de anlamadım.Ben başta üç harfli sesi falan sanıp gözlerimi kapatsam da sonradan anladık çocuğun deli gibi o sesleri duyduğunu.Ama neden?Bu da başka bir soru işareti tabii (gene).
  • Yani elektirikler falan gitseydi de son 15 dakikayı izlemeseydim,ben bu filmi severdim arkadaş.Ama nasıl başardılarsa son dakika filmin içine etmeyi başarmışlar.Ama izlediğime de pişman değilim.Sırf oyunculuklar için bile izlenebilirdi.

Bir filmi de izledik hayırlısıyla.Aslında benim için pek de hayırlı olmadı.Kafamda oluşan sorularla ettiğim küfürler ahirette canımı baya bir yakacak,biliyorum.Ee siz de izleyin siz de günahkar olun :P

6 yorum:

  1. Kessssinlikle benim kafadansin... filmi izledim ayni seyler kafamda uçuyordu... hatta sey diye dusundum muhtar ogun babasini öldürdü kizin odasindaydi taciz etti filan kizda bicakla girdi mi acaba dedim. Sonra kiz 3 gunde nasil cocuktan hamile kaldi bunlarin en sonda paten kaydigi yer hep gittikleri yerdi klube gozukuyor.... e bunlar gece boyu nereye gitti o zaman? Buzlar eridi ölduler mi film bastan asagi bosluk dolu oyunculuk dedigin gibi iyi ama bence zaman kaybiydi.. boyle filmleri hic sevmem ne basi ne sonu belli :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az bir soruyu cevaplasalardı bu film yılın filmi bile olabilirdi.Aslında kurgulanan hikaye çok orijinal.Keşke böyle bitirilmeseydi :/
      Ben de zamanında çok soru sordum ama bir şey ifade etse keşke.Belki ikinci defa izlense dikkat etmediğimiz bazı ayrıntıları fark edebiliriz.Ama vaktimi boşuna harcamaya pek niyetim yok :)

      Sil
  2. Kortum be ben suan izliyodum gece ve tek uyanik benim yarin izlicem devamini

    YanıtlaSil
  3. izliyorum suan piskolojim simdiden bozuldu

    YanıtlaSil