26 Mart 2017 Pazar

Taht Oyunları Kitap Yorumu

Otomatik alternatif metin yok.


Kitabın kenarı için kusura bakmayın.Küçük yaşta kardeşe sahip olmanın zararları işte.

Benim bu kitap yorumum acemice gelebilir sizlere.Eminim benden daha iyi ve daha güzel yorumlayan bloggerlar vardır.Benim yazmamın sebebi ise sizlere sadece arkadaşça bir kitap tavsiyesinde bulunabilmek.

Dizisi ünlüdür baya,biliyorsunuzdur.Mutlaka ''Game of Thrones favori dizim bro ya!'' diye havalanan bir arkadaşınızdır vardır.İşte ben o kitleye inat diziyi izlemeyip kitabına yöneldim.''Bakalım yücelttikleri kadar var mı?''

Var kardeşlerim,var.Hani sizlerin şu Wattpad denen uygulamada okuduğunuz hiçbir edebi değeri olmayan ergen suyuna batırılmış kitaplarınız var ya.Hah!O kitaplara bin basar bin! (Büşra Yılmaz istisnadır)

Betimlemeleri harikulade.Kitabı okurken denk geldiğim herhangi bir üst baş betimlemesinde (bu da SeRa tarzı betimleme :P) en az bir dakika duraksıyorum.Bu yazar bu betimlemeyi nasıl yapmış?Nereden öğrenmiş de yapmış?Babam böyle pasta yapmayı...Tamam susuyorum.

Kurgusu fevkalade.Başta saç baş yoldurttu.O kadar çok isim vardı ki.Ve yazar olayın içine lap diye daldığı için başta hiçbir şeyi kavrayamadım.''Allah'ım ben bu kadar adamın ismini aklımda nasıl tutacağım?''

Kapak tasarımı on numara.Ben denk gelmedim ama önceki kitapların kapaklarında dizi oyuncuları yer alıyormuş.Uyumsuz ve Açlık Oyunları'nda film tasarımlarının kapağa yansıtıldığı kitaplara rastlamıştım ve gerçekten hoşuma gitmemişti.O yüzden böyle bir kapağa denk geldiğim için memnunum.Ki zaten almamda ki en büyük etken kapağıydı.Evet ben de kapağa göre yargılayanlardanım.Vurmak isteyenleri piste alalım.

Çok gerçekçi bir hayali dünya.Sanki Starklar kışı Erzurum'da,Robertlar yazı bodrumda yaşıyormuş gibi bir gerçeklik yansıtıldı.Karakter tahlilleri çok ayrıntılı düşünülmüş ve üzerine baya kafa yorulmuştu.

Ensest ilişkiler tablosunu başta garipsemedim değil.Hele bizim adetlerde hiç olmayınca (sanki Alman adetlerinde var) daha bir tiksindim.Yanlış anlaşılmasın kitaptan değil,karakterlerden (yılan Cersei -,-)

Ben durur muyum yerimde?No no no.Beğendiğim her bölümü okuduktan sonra Y'tube'a girip sahneleri izledim.Sanırım seriyi bitirdikten sonra diziye başlayabilirim :(

Seri 8 kitaptan oluşuyor.Hepsini bir aldığınızda daha ucuza denk geliyor ama ben şimdilik tüm seriyi alamayacağım.Zaten ilk kitabı aldığım için tüm seriyi baştan almam da mantıklı olmaz.

''Ee bir arkadaşına hediye et.''

''Hayır dostum.Bir kitapsever kendi parasıyla aldığı kitabı hediye amacıyla almadığı sürece başkasına asla vermez.''

Benim acemice kitap yorumum buraya kadar.Çok bahsetmek istemedim çünkü daha az şey bilmeden başlamak kitaba sizi daha çok bağlayacaktır.Bence dizi fragmanlarını falan da izlemeyin.Direkt okuyun direkt!

4 yorum:

  1. Vallahi çok benzer şeyler düşünüyorum! Ben de hep "bu betimlemeyi nasıl yapmış" diye düşünürüm. Özellikle Mehmet Rauf'un kitaplarında bunu çok düşündüm. Taht oyunlarına gelirsek; ben hayal gücüne bayılıyorum. Böyle yaratıcı şeyler çok ilgilimi çekiyor. Gerçi ben öyküde bilimkurgu, romanda biraz daha gerçekçi olanları tercih ediyorum ama tabi ki yazarın yaratıcılığı harika. Karakterlere gelince; zaten yazar da onları aklında tutamıyor. Bir karakteri bir yerde mavi, bir yerde yeşil gözlü yazmış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo!Mehmet Rauf baba zaten.Onu anlatmak için bir-iki post yetmez :) Ve gerçekten yazarın hayal gücü hayranlık uyandırıcı.
      Bu şaşırtıcı oldu baya.Gerçekten öyle mi yazmış :D

      Sil
    2. Random atmak isterdim ama yazarcı kişiliğim buna el vermiyor maalesef :-)
      Adamın nöronlar birbirine girdi tabi o kadar teferruatlı tasvirlerden sonra.

      Sil