21 Haziran 2016 Salı

Kore Müzik Piyasası




Hepimiz dizi izlerken bile olsa ister istemez Korece müzikler dinlemiş,'Bu ne ki?' diye Y'tube'a girip bakmışızdır.Bazılarımız ise bu maceraya direkt K-pop ile başlar.Ben de dinledim tabii ki.Bir ara Exo'ya fena takmıştım.Bütün albüm müziklerini dinlemiş,katıldığı Tv programlarını izlemiştim.Ondan da sıkıldım haliyle.Şimdilerde Bigbang dinliyorum.Bir geldiler pir geldiler fakat devamını getirmediler.2016 Mtv müzik ödüllerinde 'En İyi Sanatçı' ödülünü almışlar.Hak ediyorlar mı?Hem de çok.

K-pop takipçilerinin bildiği üzere Kore'de farklı farklı müzik şirketleri var.SM,YG,JYP gibi.SM Entertainment'in sanatçılarını baya,baya baya sıktığını hepimiz biliyoruz.Disiplin üst düzeyde.Fakat dünyaca ünlü sanatçılar çıkarmakta aynı zamanda.İkinci önemli şirket:YG Entertainment.Bigbang,2ne1 gibi dünyaca ünlü grupları var.İkon ise bu yolda ilerlemekte.YG,SM Ent. göre sıkı değil (kimse SM kadar sıkı olamaz) fakat burada da sevdiğimiz birçok sanatçı ve gruplar var.Kısacası müzik piyasasını şirketler yönetiyor,bizlerde izliyoruz.

Grupları irdeleyecek olursak,kızları abartılı şekilde zayıf ve makyajlı,erkekleri ise yakışıklı yüzlerine göre seçmek gibi garip bir durum var.Koreografiler ise sıkı çalışmanın bir ürünü olarak karşımıza çıkıyor her seferinde.Danslar mükemmel olmak zorunda.En az bin defa pratik yapıyorlar.Sabah-akşam demeden.Grup içinde şahsi olarak single çıkaranlarda var.Belli bir kritere bağlı mı,tam olarak bilmiyorum.

Fakat benim en sevmediğim nokta,parodiler.O kadar antipatik ve sinir bozucu ki.İki erkeği bile birbiriyle öpüştürdükleri oluyor.Hayranlar bunun neyine bayılıyor,hala anlayamıyorum.
             
Bildiklerimi sizlere kısaca aktarmaya çalıştım.K-pop demek 'mükemmelik' demek kısaca.Şarkıları,kızları,dansları.Fakat fazla mükemmellik doğru bir şey mi,burayı sorgulamakta fayda var...

2 yorum:

  1. Bundan beş altı yıl evvel Jae Joong Ankara'ya fan meeting için gelmişti o zamanlar bu kadar kore layı yaygın değildi çok fazla kişi katılmamıştı falan. işte o zamanlarda bir Jyj fanı olmuştum ama çabuk geçti. Ben kpop dinleyemiyorum, anlamadan şarkıyı dinlemekten zevk almıyorum. zaten dediğin gibi her şey utopik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum.Önceden baya dinlerdim fakat şimdi istesemde kaliteli bir şarkı bulmakta zorlanıyorum.
      Jyj'yi dinledim fakat bir türlü sevemedim maalesef :)

      Sil