12 Eylül 2018 Çarşamba

Red Sparrow Film Yorumu


Yemin ediyorum...

Durun kendime gelmem lazım.

Real ile aynı kefeye koyabileceğim başka bir film olacağını düşünmezdim.Yakınından geçeceğini de.

Ama varmış.O da Red Sparrow'muş.

Filmin Konusu:Balerin olan Jennifer Lawrence kıskançlığın kurbanı olup ayağı kırılır ve dans edemez hale gelir.Bakması gereken hasta bir annesi vardır.Amcasının evlerine ziyarete geldiği o gün Lawrence'ın hayatı 180 derece değişecektir.


Film hakkındaki yorumlarım;


  • Grinin Elli Tonu'ndan sonra Amerika film sektörünün cılkı çıktı.İlla çıplak kadın ya da adam ya da pipi falan görüyoruz.
  • Önceden vardı ama bu kadar değildi.Bu kadar sapıtmamıştı kimse.Orta halli oyuncular açardı orasını burasını da,yıllanmış oyuncular yapmazdı aynısını.İtibarı gelirdi önce.
  • Ama artık soyunmak itibar meselesi haline gelmiş.Soyunmayanı dövüyorlar.
  • Jennifer Lawrence filmi olan Kızıl Serçe'den beklentim öyle çoktu ki.Fragmanlardan izlediğim kadarıyla bazı +18 sahneler olduğunu zaten anlamıştım ama bu kadarı benim hayal gücümü de aştı.
  • Film Rus bir ajan hakkında.Rusya'yı bol bol gördük haliyle.Ve ben bu filmi Rus yengemle izledim.Yaşadığım utancı siz düşünün.
  • Belirtmem gerek,filmi gömüyorum ama sadece +18'liğinden ötürü değil.Evet abartılmıştı,hem de fazlaca.Ama senaryoda da vardı bazı sıkıntılar.
  • Sonu güzeldi filmin.Ama her sonu güzel olan film güzel diye bir şey yok.Sonunu güzel düşünüp sonuna gelene kadar filmi batıran senarist çok.Red Sparrow'da olduğu gibi.
  • Gene sahneler için gereksiz paralar harcanmış,sırf görsel güzellik adına.Biraz da mantıksal güzelliği katsaydınız keşke işin içine.
  • Başından beri olan bir karakterin filmde önemli bir yer tuttuğunu düşünüyoruz.Hamlesini bekliyoruz bir şekilde.Ama adam çat diye ölüveriyor.
  • Halbuki o karakter filme uygun şekilde yedirilseydi,bir şeylerin cevabını verip öyle ölseydi sıkıntı yoktu.Ama yok.Seyirciyi mort etmemiz lazım.Nasıl?İşte böyle.
  • Edgerton'un oyunculuğuna acıdım sadece.Film boyunca oradan oraya gezdi durdu ama bir şeye müdahil olamadı.Zaten film bir bütün itibariyle sıkıntılıydı ya,neyse.
  • Film bir kitaptan uyarlamaymış.Kitabın direkt böyle olduğunu düşünmüyorum.Filme uyarlanırken illaki bir şeyler eklenip çıkmıştır o yüzden tek gömdüğüm senaristten başkası değil.
Kısaca...önermiyorum.

2 yorum: