25 Temmuz 2016 Pazartesi

Fedailerin Kalesi:Alamut-Kitap Yorumu


Mersin'deki sokak kitapçısının ısrarlarıyla aldığım bir kitaptı Alamut.Kitap ucuzdu,benim de param vardı,düşünmeden aldım hemen.Stok yaptım çünkü şehre gidince bu kadar ucuza alamayacağımı biliyordum.

Kitabın konusu Hasan Sabbah.Yani Haşhaşiler zamanından bahseden tarihi bir roman.Zevkle okuduğum ilk tarihi roman diyebilirim.

Başta benimseyemedim kitabı.Çöller,develer falan deyince aman,dedim,bu kitap bitmez.Fakat aksine hiç Arap coğrafyası çözümlemelerine yer vermemiş.Sadece Haşhaşiler,Hasan Sabbah ve onun psikopatik düşünceleri ve Büyük Selçuklu Devleti'nden söz edilmiş.

Eğer Hasan Sabbah ve Haşhaşilere dair bir şey bilmiyorsanız,araştırmadan okumanızı öneririm.Çünkü olay akışını bilmediğiniz bir romanı okumak,romanı daha zevkli bir hale getirecektir.

1900'lü yılların başında yazılmış bu roman.Hatta yasaklandığı dönemler olmuş.İlk gerçekçi baskı 1960'lı yıllarda Wladimir Bartol öldükten sonra yapılmış ve roman ondan sonra rağbet görmeye başlamış.

Kitap hakkında yapabileceğim fazla bir yorum yok.Beğenmediğim yönü yoktu,beğendiklerim ise çok fazlaydı.Çok fazla ayrıntıya girip sizi sıkmam istemem.O yüzden bu yaz zamanında vakit geçirmek için önerebileceğim güzel kitaplardan bir tanesi.Umarım beğenirsiniz...







2 yorum:

  1. Kitabı okuyorum şu an bende beğendim ama tarihi bi kitap olarak değil daha çok kurgulanmış evet işinde tarihi gerçekler var ama daha çok kurguya dayalı bir kitap bunu belirtmek istedim ve teşekkürle kitap yorumlarım iÇin 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet içinde ister istemez kurgular vardır.Yine de teşekkürler belirttiğin için :)
      İyi okumalar ^^

      Sil